کارگاه های آموزشی

آزمون های روانشناختی فرافکن CAT

آزمون CATمعرفی آزمون برای اولین بار پروفسور هنری موری آزمون اندر یافت موضوع برای بررسی وضعیت شخصیت جوانان و بزرگسالان ابداع نمود. در 1949 پروفسور لئو پولد بلاک با الهام از کار او از یکی از نقاشان کتاب های کودکان خواست که تصاویری را بر اساس پیشنهادهای ارائه شده بکشد و چند تصویر نیز به میل خویش ترسیم نماید: خانم لامونت هجده تصویر کشید که برخی کمابیش دارای حالت انسانی و برخی کاملاً به حالت حیوانی بود. این تصاویر توسط پروفسور بلاک و چند روانشناس دیگر که همگی در استفاده از آزمونTAT تجربه کافی داشتند در مورد کودکان به کار گرفته شد.این متخصصان نتایج آزمون ها، اطلاعات اضافی راجع به زمینه‌های زندگی کودکان و هم چنین دریافت های خود از مسائل کودکان مورد مطالعه را به آقای بلاک عرضه کردند.

ادامه مطلب »

کارگاه تربیت مربی و کارشناس رسانه و فضای مجازی

به روزترین کارگاه خانه روانشناسی مشهد با معتبرترین گواهینامه بین المللی از آکادمی NOBEL اروپاسایبر سایکو لوژی چیست؟مدیریت و آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازیکارگاهی بسیار کاربردی ویژه مشاورین در مدارس

ادامه مطلب »

کارگاه ارزیابی تشخیص درمان اختلال بیش فعالی

بیش فعالی چیست؟این اختلال یکی از اختلالات شایع و در عین حال با تشخیص سخت برای پزشکان است. اختلال بیش فعالی بیماری پیچیده ای است و اغلب تشخیص داده نمی شود. درباره کودکی که با چنین اختلالی تشخیص داده می شود ۳ علامت را نباید از یاد ببرید که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز و در نهایت اعمال تکانه ای (کارهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی) است.زمانی که پزشک بتواند جزئیات لازم را از والدین و مدرسه به دست آورد می توان معیارهای لازم را در نظر گرفت. علائم اختلال بیش فعالی ـ کم توجهی باید در بیشتر از یک مکان دیده شود مثلاً خانه و مدرسه و البته اینکه برای چند ماه این علائم بروز کند. داشتن ۶ علامت یا بیشتر از علائم اختلال کم توجهی یا بیش فعالی که باید دست کم ۶ ماه وجود داشته باشد تا بتوان گفت کودک بیش فعال است.

ادامه مطلب »